اگر در تلاش برای باز کردن درب هستید یا درب شما خیلی سریع یا آهسته بسته می شود، ممکن است زمان آن رسیده باشد که با “نحوه تنظیم جک آرام بند درب” آشنا شوید و آن را انجام دهید. تا زمانی که ابزار مناسب برای تنظیم درب خود (پیچ گوشتی یا آچار کوچک) و کمی زمان برای بررسی در اختیار داشته باشید، این شش مرحله می تواند به شما در تنظیم سرعت آرام بند درب کمک کند.

آرام بند (Door Closer) وسیله‌ای است که برای تنظیم و کنترل عملکرد درب به بالای درب متصل می شود که این وسیله می تواند مکانیکی یا الکترومغناطیسی باشد. در اکثر آرام بند های درب، سه پیچ هیدرولیک قابل تنظیم وجود دارد که همگی باهم کار می کنند تا درب بسته شود که این پیچ ها عبارتند از:

  • بک چک (Backcheck): یک ویژگی در جک های آرام بند که از باز شدن سریع درب و برخورد به دیوار یا اشیاء دیگر جلوگیری می کند بک چک است. این ویژگی چرخش بازشو درب را تا حدی کند می کند و سرعت درب را در طول چرخه باز شدن کنترل می کند.
  • سرعت اصلی (Sweep): این ویژگی حرکت درب از حالت باز تا نقطه‌ای که چند سانتی متر از برخورد با نقطه چفت شدن درب فاصله دارد را کنترل می کند.
  • سرعت بسته شدن (Latching): این ویژگی سرعت بسته شدن یک درب که در چند سانتی متر آخر قبل از اینکه درب به نقطه قفل خود برسد، را کنترل می کند.

نحوه-تنظیم-جک-آرام-بند-درب

روش رگلاژ آرام بند

بعد از نصب آرام بند، رگلاژ آن مهم ترین مسئله است تا عملکرد استاندارد آن را حفظ کند. به همین منظور نحوه تنظیم جک آرام بند درب به صورت زیر می باشد:

مرحله اول: کاور آرام بند را بردارید

اگر نمی توانید پیچ تنظیم آرام بند را ببینید، باید کاور آرام بند را بردارید. اگر پیچ تنظیم آرام بند را می بینید، اکنون می توانید تنظیم آرام بند را انجام دهید.

مرحله دوم: پیچ های تنظیم آرام بند را ببندید

سه پیچ تنظیم جک آرام بند را با چرخاندن آنها در جهت عقربه های ساعت ببندید تا متوقف شود.

مرحله سوم: بک چک را تنظیم کنید

پیچ بک چک را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و درب را باز کنید تا مطمئن شوید که یک توقف ثابت و سخت دارد. در حدود 75 درجه، سرعت درب باید شروع به کند شدن کرده تا به سطح پشتی برخورد نکند یا توسط باد گرفتار نشود. چرخاندن سوپاپ در خلاف جهت عقربه های ساعت باعث باز شدن درب می شود.

مرحله چهارم: سرعت رفت و برگشت (سرعت اصلی یا Sweep) را تنظیم کنید

پیچ سرعت اصلی را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا سرعت بسته شدن درب را تنظیم کنید. چرخاندن سوپاپ در جهت عقربه های ساعت سرعت بسته شدن درب را کاهش می دهد.

مرحله پنجم: سرعت بسته شدن درب (Lathcing) را تنظیم کنید

پیچ سرعت بسته شدن درب را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا به سرعت قفل شدن دلخواه خود برسید. دقت داشته باشید که سرعت صحیح قفل شدن درب بستگی به موقعیت آن دارد. اگر درب ورودی ساختمان باشد ممکن است بخواهید  سرعت قفل شدن را افزایش دهید تا تنظیم آرام بند درب ورودی ساختمان را انجام دهید (در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا درب کمی سریع تر بسته شود). اگر درب داخل محیط منزل یا اداره است، ممکن است بخواهید سرعت آن را کم کنید (در جهت عقربه های ساعت) تا تنظیمات برهم نخورد.

مرحله ششم: درب را تست کنید

درب را چند بار باز و بسته کنید تا تنظیمات را آزمایش کنید و در صورت نیاز اصلاح کنید. به یاد داشته باشید که تنظیم قدرت آرام بند را در یک زمان انجام دهید. حتی یک هشتم چرخش می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند! سوپاپ ها را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا سرعت نزدیکتر را کاهش دهید و در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا سرعت بسته شدن را افزایش دهید.

خرید آرام بند درب

خرید-آرام-بند-درب

حال که با نحوه تنظیم جک آرام بند آشنا شدید، شما عزیزان در صورت نیاز می توانید با شماره تلفن 02166754501 تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان Door Closer بپرسید. پس از تماس با مجموعه Door Closer، همکاران ما اطلاعات کاملی را به صورت رایگان در اختیارتان قرار خواهند داد تا بتوانید به درستی تنظیم آرام بند را انجام دهید. علاوه بر این، اگر قصد خرید آرام بند درب را دارید می توانید به وبسایت ما مراجعه کنید و یا با شماره تلفنی که در بالا ذکر شد تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به نحوه تنظیم جک آرام بند درب دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.