ساختمان های مسکونی و واحد های اداری یا شخصی معمولاً دارای رفت و آمد زیادی هستند و هر کدام از مکان های ساختمان ها مانند : ورودی ساختمان ( درب آهنی سبک و سنگین حیاط ) ، ورودی آپارتمان، اتاق و سایر مکان ها دارای درب های مختلفی هستند که می توان جک آرام بند را در این درب ها نصب کرد.

هدف از استفادهٔ آرام بند در این است که اولاً از بسته شدن درب اطمنیان حاصل کرد و دوماً درب ها به آرامی بسته شوند تا آنها دچار مشکلاتی مانند خرابی نشوند و باعث ایجاد سر و صدا یا آلودگی های صوتی در محیط ساختمان و راه پله ها نشود.

جک آرام بند دارای مدل های مختلفی از جمله : آرام بند بازویی، آرام بند ریلی، آرام بند پاشنه، آرام بند مخفی و…. می باشد که متعاقباً شاهد برندهای مختلفی نیز هستیم. انتخاب برند با کیفیت و مناسب جزء موارد بسیار مهم در انتخاب آرامبند ها می باشد چراکه این انتخاب درست، باعث استفاده بهتر و افزایش طول عمر آرامبند ها خواهد شد.

ما در این مقاله قصد داریم به ۱۰ تا از بهترین برندهای آرام بند بپردازیم تا هنگام خرید آنها بتوانید مناسب ترین آرام بند از لحاظ، نمره بندی، مدل، کیفیت و ویژگی های آنها انتخاب کنید ولی قبل از آن می خواهیم جک آرام بند درب و انواع آنها را بررسی کنیم تا بیشتر با این یراق پر کاربرد آشنا شوید. پس با ما در ادامهٔ این مطلب همراه باشید.

آرام بند چیست ؟

آرام بند” یکی از اجزای مهم درب ها، بخصوص درب های آهنی نفر رو ( ورودی ساختمان ) می باشد که استفاده از این آرام بند ها باعث جلوگیری از آسیب به درب و سیستمقفل حیاطی برقیمی شود. علاوه بر این، آرام بند ها باعث می شوند موقع رها کردن و بستن درب ها از بسته شدن آنها اطمینان پیدا کنیم و همچنین از ایجاد سر و صدای دلخراش و بلند در ساختمان ها جلوگیری کنیم.

به طور خلاصه وظیفه ی اصلی آرام بند درب را اینطور بیان می کنیم : بستن قطعی درب و آرام بستن درب !

انواع آرام بند

آرام بند ها مدل های مختلفی دارند که پر استفاده ترین آرام بند ها شامل موارد زیر می باشند :

آرام بند ریلی

آرام بند ریلی به صورت تخت بر روی درب نصب می شود که معمولاً از این آرام بند های ریلی در مکان هایی استفاده می شود که جایی برای بازوی آرام بند وجود ندارد.

آرام بند ریلی قیمت بالاتری نسبت به آرام بند بازویی دارد و همچنین دارای ظاهری زیباتر نسب به آرام بند های بازویی هستند.

آرام بند ریلی

آرام بند بازویی

آرام بند بازویی بیشترین استفاده را در درب ها دارد که از لحاظ ظاهری مانند آرنج دست تعبیه شده است که این بازو درب را باز و بسته می کند. این بازو از یک طرف به قطعه ای که به درب بسته می شود متصل است و از طرف دیگر به منبع مکانیکی و یا مخزن هیدرولیکی دارای روغن آرام بند درب متصل است که با نیرویی که مخزن به بازو وارد می کند باعث بسته شدن درب می شود.

آرام بند بازویی دارای دو مدل : آرام بند دو مرحله ای و آرام بند سه مرحله ای یا آرام بند دارای ضربه آخر می باشد.

آرام بند بازویی

بهترین برند های آرام بند

1- آرام بند فاتلس

آرام بند فاتلس FATELESSمحصول کشور تایوان می باشد که جزء بهترین و پر فروش ترین آرام بند ها در بازار ایران می باشد که از مشخصه های آرام بند فاتلس می توانیم به کیفیت ساخت بالا و گارانتی 10 ساله آن اشاره کنیم.

فاتلس اکثر دارای آرام بند های بازویی می باشد و این آرام بند ها دو مرحله ای و یا سه مرحله ای می باشند که علاوه بر قیمت بسیار مناسب، دارای کیفیت بالا و گارانتی می باشد.

2- آرام بند ان اچ ان 

جکآرام بند ان اچ ان NHNاز برندهای ژاپنی بازار می باشد که در زمینه ی تولید و توسعه انواع یراق آلات بویژه آرام بند مشغول به فعالیت است. هم اکنون بیش از 37 سال است که محصولات ان اچ ان NHN در کل دنیا ارائه می گردد که از محصولات متنوع این برند ژاپنی می توان به آرام بند بازویی، آرام بند پاشنه، آرام بند مخفی، استپ شیشه سکوریت، انواع قفل و دستگیره اشاره کرد.

آرام بند ان اچ ان NHN از کیفیت بالایی برخوردار است و آرام بند های این برند دارای گارانتی 5 ساله می باشد تا خیال مشتریان را از کیفیت محصولات خود راحت کند.

3- آرام بند ریفت

آرام بند ریفت RIFTجزء آرام بند های چینی بازار محسوب می شود که برای ساختن آنها از بهترین و با کیفیت ترین قطعات استفاده شده است. آرام بند ریفت RIFT قابلیت پشتیبانی درب هایی با وزن سبک و نیمه سنگین و سنگین را دارند.

وزن درب هایی که آرام بند ریفت پشتیبانی می کند وزن های : 25 تا 45 کیلوگرم، 45 تا 60 کیلوگرم، 60 تا 80 کیلوگرم و 80 تا 100 کیلوگرم را نیز دارند.

آرام بند ریفت علاوه بر کیفیت بالا و قیمت مناسب، دارای 2 سال گارانتی نیز می باشد.

4- آرام بند کینگ

شرکت کینگ از سال 2011 در کشور کره جنوبی تاسیس شد که این کمپانی به دلیل تولید محصولات خوب و با کیفیت در بازار های جهانی شناخته شده است. ” آرام بند کینگ KINGدارای آرام بند هایی می باشد که در 5 نمره ( وزن درب ) طبقه بندی می شوند و تمامی محصولات آرام بند کینگ به صورت آرام بند بازویی دو زمانه ( 2 مرحله ی ) می باشد.

محصولات کینگ دارای 2 سال گارانتی می باشد.

5- آرام بند گزه

آرام بند گزه GEZEمحصول کشور آلمان می باشد که محصولات این شرکت با توجه به آلمانی بودن، از رنج قیمتی نسبتاً بالایی برخوردارند اما بالا بودن قیمت با توجه به کیفیت بسیار خوب آرام بند گزه، منصفانه است.

آرام بند های این شرکت به صورت آرام بند ریلی و آرام بند بازویی می باشد که دارای یکسال گارانتی نیز می باشند.

6- آرام بند ویرو

ویرو یک برند ایتالیایی می باشد که در صنعت یراق آلات بویژه قفل و درب های اتوماتیک بسیار شناخته شده می باشد. ” آرام بند ویرو VIROدر مدل های بازویی می باشد به صورت دو مرحله ای و سه مرحله ای می باشد.

آرام بند ویرو دارای کیفیت بالایی می باشد که دارای 5 سال گارانتی نیز می باشد.

7- آرام بند سارو

آرام بند سارو SAROساخت کشور تایوان می باشد که جزء آرام بند های پر فروش بازار داخلی ایران محسوب می شود. آرام بند سارو SARO یک مزیت مهم نسبت به دیگر رقبا دارد که این مزیت، گارانتی 10 سال آن می باشد که باعث شده خریداران با خیال راحت محصولات سارو را انتخاب کنند.

مزیت دیگر برند سارو این است که در تولید آرام بند های 20 تا 120 کیلو، نسبت به سایر برندها پیشتاز بوده و همچنین آرام بند های آن دارای رنگ های مختلفی نیز می باشد.

تولیدات سارو فقط به آرام بند ها ختم نمی شود بلکه برند سارو SARO انواع قفل، دستگیره درب، دستگیره کابینت، جک کابینت، ریل کابینت و …. را تولید می کند.

8- آرام بند بهسازان

آرام بند بهسازان BEHSAZANیکی از پر فروش ترین آرام بند های بازار می باشد که از قدرت نسبتاً خوبی برخوردار هستند و مناسب نصب بر روی انواع درب، UPVC، درب ورودی ضد سرقت، درب اتاق مدیریت و دیگر درب ها را دارد.

آرام بند بهسازان تولید چین می باشد و علاوه بر آرام بند، محصولات دیگری مانند : انواع دستگیره کابینت، انواع قفل درب چوبی، لولا گازور کابینت و غیره را تولید می کند.

جک آرام بند بهسازان در نمره های یک، دو، سه و چهار وجود دارد که دارای دو سال گارانتی نیز می باشد.

9- آرام بند ریوبی

ریوبی RYOBI یک کپمانی ژاپنی می باشد از سال 1968 شروع به تولید انواع ابزار آلات کرده و در چندین سال گذشته وارد بازار یراق آلات شده است که از مهمترین تولیدات این برند،آرام بند ریوبی RYOBIمی باشد. البته لازم است بدانید که آرام بند ریوبی در کشور تایوان تولید می شود.

آرام بند های ریوبی به صورت بازویی می باشد که مناسب درب های آهنی با قفل برقی می باشد از مزیت های آن می توانیم به کیفیت بالا، قیمت مناسب و گارانتی یکساله اشاره کرد.

10- آرام بند تسا

تسا TESA تولید کننده انواع قفل و تکنولوژی امنیتی می باشد که طیف وسیعی از محصولات مانند : دستگیره آنتی پنیک ( خروج اضطراری )، قفل های حیاطی، سیلندر های امنیتی و آرام بند درب را پوشش می دهد.

آرام بند تسا TESA ” ساخت کشور اسپانیا می باشد که این محصولات را به کشورهای آمریکا لاتین، اروپا و خاورمیانه صادر می کند که به دلیل کیفیت بسیار خوب، از استقبال بالایی برخوردار است.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از انواع برندهای آرام بند درب دارید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع : یراق دات کام