ممکن است در بعضی موارد قصد داشته باشید که نصب آرام بند را شخصاً انجام دهید و ندانید که نحوه نصب آرام بند چگونه است و چه مراحلی را باید طی کنید. ما در این ویدیو و مقاله قصد داریم شما با راهنمای نصب آرام بند بازویی آشنا کنیم.

لازم است بدانید که آرام بند بازویی یکی از پر فروش ترین جک های آرام بند بازار می باشد و معمولاً در درب های مختلف مثل : درب های آهنی حیاط، درب های ورودی آپارتمان و درب های اتاق از آرام بند بازویی استفاده می شود.

بعد از اینکه “خرید جک آرام بند را انجام دادید، نوبت به نصب آن می رسد که لازم مراحل زیر را به ترتیب طی کنید. پس با ما همراه باشید.

مراحل نصب آرام بند بازویی

انتخاب نمره بندی

قبل از شروع باید “آرام بند در” را با نمره ی مناسب را برای نصب انتخاب کنیم. با اندازه گیری وزن و عرض درب، می توانیم نمره ی آرام بند مناسب درب را انتخاب کنیم.

نصب قطعه ی اصلی آرام بند

درون بسته بندی آرام بند ها، ما راهنما و شابلون مخصوص نصب را می بینیم. ابتدا شابلون را به روی درب و در محل مناسب می چسبانیم. حالا محل های نصب پیچ را به روی درب علامت گذاری می کنیم. سپس قطعه ی اصلی آرام بند را با استفاده از تراز به روی محل خودش پیچ می کنیم.

نصب بازوی پایینی و بالایی

در مرحله ی بعد بازوی پایینی آرام بند را با زاویه ی 90 درجه با درب به روی قطعه ی اصلی پیچ می کنیم. سپس بازوی بالایی را سر جای خودش پیچ می کنیم.

حالا طوری که بازوی بالایی با درب زاویه ی 90 درجه بسازه، دو بازو را باهم متصل می کنیم. برای این منظور باید کمی بازوی پایینی را خم کنیم و برای تنظیم بهتر با استفاده از مکانیزم بالایی می تونیم طول بازوی بالایی را تغییر بدیم. در انتها پیچ تنظیم طول بازوی بالایی سفت می کنیم.

رگلاژ آرام بند

قبل از استفاده آرام بند نیاز به رگلاژ داره که با استفاده از دو پیچ روی آرام بند، این کار را انجام می دهیم. یکی از این پیچ ها مخصوص تنظیم سرعت بسته شدن درب هستش، پیچ دیگه هم مخصوص تنظیم شدت ضربه ای هست که آرام بند در مرحله ی دوم برای بسته شدن زبانه درب وارد می کند.

پس از رگلاژ قطعه ی پایینی را به روی آرام بند می بندیم، آرام بند ما قابل استفاده است!

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این ویدیو و مقاله همراهی کردید، اگر نصب آرام بند را انجام داده اید و تجربه ای در مورد نصب آن داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع : یراق دات کام